چرا به افزونه کش نیاز داریم؟
نوشته شده توسط : سید محمدرضا گلستان


کش وردپرس دارنده ابهام هاییست و اکثری از اشخاص آن را کاری دشوار تصور می نمایند. همت برای توضیح دادن اینگونه تکنولوژی ای می‌تواند درحد تایپ کردن یک کتاب باشد. با این وجود، میتوان کاربرد این فناوری را با بیان مثالی معمولی ذکر نمود. 

دوره آموزش سئو


معادله 2 ضرب در 10 موازی با چه عددی خواهد بود؟ خب، اکثر اشخاص بسیار سریع و ساده خواهند اعلام کرد، که جواب آن موازی با 20 هست. دلیل سرعت عمل بالا در پاسخگویی به اینگونه پرسشی، ذخیره پیش فرض این داده در ذهن اشخاص هست. جوابی که در واقعیت حفظ گردیده‌است، بی آنکه نیازی به احتساب وجود داشته باشد. با این نمونه میتوان به طریق کارایی و نقش کش در یک سایت پی توفیق.
ممکن می‌باشد که ده ها، صد ها و یا این که هزاران استفاده کننده در طول ماه از صفحات یک وب سایت بازدید کنند، فارغ از آنکه تغییری در محتوای صفحات به وجود خواهد آمد. در اینگونه قوانینی، مطمئنا خیلی بهتر خواهد بود در شرایطی که سرور به طوری قادر به ذخیره یک باره داده ها و اکران آن‌ها به بقیه یوزرها باشد.
کش چیست؟
به صورت خلاصه، در هنگام بازدید هر کاغذ از سایت، اطلاعات و داده ها توسط سرور مورد به حساب آوردن و پردازش قرار گرفته (مثلا داده ها دیتابیس) و آن گاه سود پایانی، از سرور به مرورگر کاربر ارسال می گردد. سود، کاغذ ای از سایت شماست که مشتمل بر تمامی اجزای موردنیاز برای اکران کامل آن هست. احتمالا سایت شما شامل یک هدر، تصاویر، یک فهرست و یا این که یک وب لاگ باشد. دراین‌صورت‌، پردازش تمام این درخواست ها بوسیله سرور و ارائه کاغذ بدون نقص اینترنت به کاربر، فرصت هنگامی به ارتفاع می انجامد. اینگونه حالتی درخصوص با وبسایت های بلندمرتبه و یا این که کهن پر رنگ خیس خواهد بود.

صحیح در همین نقطه می باشد که پلاگین کش وردپرس وارد بازی گردیده و بسته به پیکربندی آن به سرور دستور ذخیره سازی فایل ها روی دیسک یا این که RAM را خواهد اعطا کرد. به این ترتیب، تمامی صفحه ها پردازش گردیده، در سرور به صورت استاتیک حفظ گردیده و در سود، صفحات تارنما در دفعات بعد از آن بطور مستقیم از پوشه ذخیره گردیده بارگذاری خواهند شد. در سود سرعت لود وب سایت به صورت فوق العاده ای ارتقاء پیدا خوهد کرد. در اصلً کشینگ، مقدار پردازش ما یحتاج برای تشکیل داد یک شیت اینترنت را کاهش میدهد و یک کدام از راه‌های بالا بردن سرعت سایت در وردپرس می‌باشد.

چرا کشینگ (Caching) از عنایت بسزایی برخوردار است؟
این سازوکار، از اهمیت بسیار متعددی برخوردار‌است، چراکه منجر کاهش توشه سرورهای میزبان گردیده، و در منفعت سعی و عملکرد وبسایت افزایش خواهد یافت. از طرفی، بهبود سرعت و کوشش یک وبسایت، سبب بهبود تجارب کاربری و ترغیب بیشتر آن‌ها به دلیل بازدید از سایر صفحه ها سایت می‌گردد. در عین اینک، به ارتقاء تعامل یوزرها با تارنما و زمان مجال حضور یوزرها در آن نیز یاری خواهد کرد.

یک وب سایت سریعتر به شما کمک می نماید تا seo بهتری داشته و ترافیک بیشتری از حاصل جستجوی ارگانیک حصول فرمائید. چرا که گوگل، به وبسایت هایی با سرعت فراتر، امتیاز بیشتری می دهد و احتمال حصول مرتبه فراتر برای آنها افزایش خواهد یافت.

چرا به پلاگین کش نیاز داریم؟
سوای وجود پلاگین کش وردپرس، با هر توشه مراجعه استفاده کننده به سایت، حتی اگرکه از محتوای مربوطه پیش از این به وسیله وی یا این که کاربری دیگر بازدید گردیده باشد، پردازش دوباره محتوا به وسیله سرور ضروری خواهد بود.

یک پلاگین کشینگ:

سرعت وبسایت را ارتقا می دهد.
تجارب استفاده کننده از استعمال از وبسایت را بهبود می‌بخشد.
منجر کاهش به کارگیری از منابع سرور میگردد
منجر بهبود سئو میگردد
منجر کاهش پارامتر TTFB (فرصت اخذ او‌لین بایت ها) می شود.
این پلاگین ها، برای هر برگه، یک ورقه HTML استاتیک در یک سایت ساخت می نمایند که در سرور ذخیره می‌گردد. هرگاه فردی به وبسایت شما مراجعه نماید، پلاگین، به مکان پردازش اسکریپت های هنگفت PHP، مبادرت به اکران ورژن HTML سبکتر می کند.

از دربین تعداد کثیر این پلاگین ها، به چه شکل میتوان شایسته ترین گزینه را شناسایی و نصب نمود؟ در واقعیت تشخیص شایسته ترین و سریع ترین پلاگین ناممکن میباشد و بسته به محتوای وبسایت، یک پلاگین کارامد برای یکی، ممکن میباشد برای اینترنت سایتی دیگر کارامد نباشد. با این وجود از بین این تمامی پلاگین برخی از آن‌ها در موقعیت کلی چگونگی بیشتری نسبت به مابقی دارند.

مقایسه یک تارنما، در دو موقعیت دارنده پلاگین کش و بدون آن
ما، یک سری آزمایش سرعت را با وجود پلاگین کشینگ جاری ساختن دادیم تا تفاوت آن را از لحاظ سرعت کلی و TTFB گزینه بازرسی در اختیار بگذاریم.

آزمایش سوای پلاگین کش
ما آغاز 5 آزمایش روی ابزار آنلاین Pingdom، سوای فعال کردن کش اجرا کردیم و معدل آن را آیتم به حساب آوردن قرار دادیم.

 

آزمایش سرعت بعداز فعال کردن کش
بعد، پلاگین کش سطح سرور را فعال کرده و 5 آزمایش سرعت را روی Pingdom اعمال دادیم و نهایتا معدل گرفتیم.

 

همانگونه که مشاهده می کنید، کش سطح سرور، فرصت بارگذاری شیت را به 23.04٪ کاهش داده میباشد! این وبسایت که گزینه تست قرار گرفته، قبلا تا حدودی بهینه گردیده بود. قطعا راجع به با وب سایت های بزرگتر و غیر با صرفه، با تفاوت های بیشتری مواجه خوا‌هیم بود.

TTFB فارغ از وجود کش
همان طور که قبلاً نیز اشاره شد، توجه به تفاوت TTFB سوای کش و با کش امری اساسی محسوب میشود. TTFB در Pingdom توسط نوار “waiting” زرد رنگ نشانه داده شد‌ه‌است. همانطور که می بینید، TTFB سوای کش، موازی با بیش از 200 میلی ثانیه است.

 

TTFB با کش
اکنون در شرایطی‌که به TTFB بعد از فعال کردن کش نگاهی بیندازیم، خواهیم روءیت کرد که کمتر از 40 میلی ثانیه خواهد بود.

 

شایسته ترین پلاگین های کش وردپرس
چنانچه قصد دارید که سرور خویش را رئیس نمائید، یا این که از هاست اشتراکی استعمال میکنید، استعمال از پلاگین های کش سفارش می شود. کار با برخی از آن‌ها شل و ول خیس از سایرین بوده، ولی در عین موقتا، تمامی آنها طی رسیدگی های انجام یافته، کارامد محسوب می شوند. بخش اعظمی از وب لاگ ها، سعی بر مقایسه سرعت پلاگین های ذخیره سازی و کش داشته و فهرستی از شایسته ترین ها را سفارش می‌دهند. البته باید اعلام کرد، انتخاب شایسته ترین پلاگین نسبتاً نا ممکن خواهد بود، چراکه هر یک از این پلاگین ها، بر پایه ی نوع سرور، ساختار و تنظیمات، منابع و حالت فیزیکی خویش مختلف فعالیت می نمایند.

حدس یک پلاگین تحت عنوان سریعترین، کاری ناعادلانه میباشد، چون آنچه که برای یک کاربر کارامد می باشد، ممکن میباشد برای دیگری نباشد. قابل ذکر می‌باشد که صدها تهیه و تنظیم مختلف وجود داشته که می‌توانند فعال یا این که غیرفعال شوند. بدین ترتیب، پیشنهاد میشود که پلاگین های کش وردپرس را خودتان آیتم تست قرار دهید. همواره کارایی نمائید که به شکلی منصفانه، پلاگین های کش وردپرس را به حیث سرعت، قابلیت و معیار همت، تست نمائید.

در اینجا، فهرستی از برگزیدگان پلاگین های کش وردپرس را گزینه پژوهش قرار خوا هیم اعطا کرد. در شکل عشق و تصمیم به دستیابی داده ها بیشتر راجع‌به با جزئیات هر کدام از پلاگین های مو جود، در ادامه نوشته ی علمی با ما یاور باشید.

توصیه می شود که حداقل دو یا این که سه پلاگین کش وردپرس را مورد تست قرار داده و نهایتا مطابق تجربیات بدست آمده، خویش تصمیم گیری نمایید. مثلا، ممکن میباشد که از دربین مولفه های موجود، به بعضا از پلاگین های کش که از سهولت بیشتری به حیث کاربری برخوردارند، به مراتب بیش از دیگر مفاد گرایش داشته باشید.

پیشنهاد میکنیم که بعداز اجرای هر پلاگین، با استعمال از ابزارهای مطلوب برای آزمایش سرعت وبسایت مانند Pingdom یا این که GTMetrix و یا این که ابزارهای شبیه مبادرت نمائید. بنابراین شاهد معیار تأثیر هر پلاگین بر طریق همت تارنما خویش خواهید بود.

ویژه

بستن
تیم پلاگین های کش وردپرس
نکته ای مهم و دارای اهمیت: به خیال داشته باشید که به طبع یک‌سری مرتبه آزمایش سرعت را اجرا نموده تا درباره ی استعمال از پلاگین ای کارامد و متناسب با وب سایت خویش اعتقاد نتایج نمایید. با پاک شدن کش ورد پرس در یک سایت، مجددا موظف به مرمت آن خواهید بود. در برخی از پلاگین های کش، مورد پیش لود کش را پس از پاک شدن آپ دیت رسانی می نماید.

پلاگین های کش، خلال سرعت بخشیدن به وبسایت شما، گاه می‌توانند با ارسال پیامهایی نظیر “آپ تو دیت رسانی در دسترس وجود ندارد. مقر داده WordPress شما از قبلی آپ دیت رسانی شده است!”، بستر ساز بروز غلط گردیده که‌این امر ناشی از پلاگین کش مورد استفاده در تارنما شما است.

در پی نوشته‌علمی، توضیحاتی در زمینه ی شایسته ترین پلاگین های کش وردپرس و میزان کارامدی آن ها ارائه شود.





:: برچسب‌ها: دوره آموزش سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: